سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق و پایان نامه و مقالات دانشگاهی

نظر

تحقیق کاربرد فیوزهای الکترونیک

فیوز الکترونیک

هماهنگی و حفاظت را ارتقاء می بخشد. بسیاری از مصارف برقی مستلزم کاربرهای قدرت صنعتی و تجاری هستند تا حفاظت در نقاط اصلی ورودی سرویس فراهم شود بنابراین سیستم توزیع تاسیسات از خطاهای سیستم توزیع کارخانه جدا می شود. این حفاظت نه تنها برای به حداقل رسیدن خرابی در سیستم توزیع تاسیسات و تجهیزات در زمان بروز خطاهای شدید در کارخانه بلکه برای تقویت استفاده می شود تا از بروز چنین خرابیهایی از سرویس تاثیرگذار بر کاربرهای نیرو در سیستم تاسیسات جلوگیری کند. چندین سال، دنده سویچ فلزی چند لا- روکش دار به عنوان استانداردی برای مصارف ورودی سرویس با قطع کننده های جریان مدار فراهم شده تا حفاظت سرویس در ورودی را انجام دهد. در سالهای اخیر فیوزهای سویچ- دنده ای در ورودی سرویس نصب می شود که در لایه فلزی قرار دارند و حفاظت را فراهم می‌کنند. البته به این خاطر این نوع فیوزها ترجیح داده شده اند زیرا حفاظت می تواند با صرفه‌جویی بسیار چشمگیری در هزینه های نصب پدید آید. همین طور صرفه‌جویی هزینه عملیاتها و هزینه های نگهداری وقتی بارها درونی کارخانه زیاد می شود، طراحان سیستم می بایست بین (1) استفاده از فیوزهای برقی ورودی که گاهی اوقات کاملاً هماهنگ با فیوزهای تامین کننده بزرگتر بار مورد نیاز نیستند یا با اتکاء تاسیسات سرویس دهی یا (2) مشخصات قطع کننده های جریان و ملحقات مربوط به آنها، انتخاب کنند. در اولین گزینه، نشانه مهندسی وجود ندارد ودومین گران قیمت است. قطع کننده های تامین کننده نیرو در ایستگاه فرعی سیستم توزیع نور و قدرت شهر کانزاس دارای تقویت کننده های جریان بالا با مجموعه خصوصیات معکوس زیاد است تا amp320 ground trip و حداقل 640 فاز trip (قطع شدن خودکار) فراهم شود. تقویت کننده های جریان زیاد زمینی پس از اولین قطع خودکار همزمان، بلوکه (مسدود) می شوند و تقویت کننده های جریان زیاد فاز عملیات قطع کننده اضافی در صورت نیاز فراهم می آورند. در گذشته به منظور رسیدن به هماهنگی، مشتریان KCP&L به استفاده از فیوزهای E amp200 محدود بودند. برای نصب کردن به فیوزبندی بالای amp200 نیاز داشتند مشتریان مجبور به استفاده از قطع کننده های مدار بودند. مدار ویژگیهای زمان- جریان (TCC) برای قطع کننده های تامین کننده ایستگاه فرعی توزیع و نمودارهای TCC برای مشتریان و فیوزهای تامین کننده بار در شکل 1 نشان داده شده است. هماهنگی بین قطع کننده جریان KCP&L و ورودی سرویس (مشتری Customer) بدست آمده است. با این وجود، بخش داخلی فیوز ورودی- سرویس با حداقل TCC فلزدار و فیوز بدون بار amp125 در مدار TCC فقدان هماهنگی را در جریانهای اشتباه (خراب) بالای amp3600 نشان می دهد. به این علت که بسیاری از مشتریان صنعتی و تجاری بزرگ KCP&L اکنون مراکز بار KV-15 را با چندین ترانسفورمر دارند بنابراین به فیوزهای تامین کننده بار amp125 یا بزرگتر نیاز دارند. بدیهی است که فیوزهای قدرتی در ورودی سرویس amp200 تامین کننده هماهنگی کلی در سیستم توزیع اولیه نیست.

راه حل بهتر

به منظور فراهم کردن راه حل برای نوعی از هماهنگی و پدید نیامدن مشکلات بوسیله KCP&L و دیگر تاسیسات امروزی، S&C برق (الکتریک)، فیوز الکترونیکی جدیدی توسعه داده است که Fault Fiter نامیده می شود. این فیوز جدید فراهم کننده الکترونیک منحصر بفردی است که مشتق از TCC های معکوس است و اجازه می‌دهد محورهای برتر هماهنگی با تقویت کننده های جریان زیاد منبع و فیوزهای تامین کننده بار در کارخانه پدید آیند. میزان amp400 متداوم و amp rms000/40 متقارن در 16/4، 8/13 و kv25 قطع شوند، بنابراین زمان قطع مناسبی سریعتر از قطع کننده جریان تقویت شده فراهم می کند. حفاظت بسیار و هماهنگی بدست آمده بوسیله Fault Fiter در شکل 2 نشان داده شده است. ابزارهای TCC هماهنگی نزدیکتری با قطع کننده های جریان قطع amp640 ایستگاه توزیع فرعی KCP&L دارند. همچنین هماهنگی بیشتری با فیوزهای تامین کننده بار مشتری TCC به بزرگی amp200 و در سراسر amp000/10 کل دسته جریانهای نادرست دارند. علاوه بر اینها، ابزار جریان متداوم amp-600 و قطع amp000/40 با بارهای در ارتباط با تامین کننده کناری بار چندگانه منطبق شده‌اند. اصلی ترین عملکرد فراهم شده بوسیله فیوز الکترونیک Fault Fiter در کاربردهای حفاظت ورودی- سرویس، وضوح سریع و محدود کردن خطاهای سویچ- دنده است و back-up را برای فیوزهای تامین بار درون کارخانه فراهم می کند. در نتیجه سرویس دهی همانند تقویتی است که سیستم تاسیسات را از خرابیها در سیستم کاربر جدا می کند. علاوه بر این، این ابزار، این اطمینان را به وجود می آورد خطاهایی که در کارخانه پیرامون بارجانبی دنده‌سویچی هستند با فیوز تامین‌کننده بدون نیاز به Fault F و بنابراین بدون وارد کردن خرابی به بارهای دیگر کارخانه مشخص می شود.

فیوزهای الکترونیک

دسته:

امروزه بزرگ ترین دسته فیوزهای الکترونیک با فناوری بسیار نوین را ارائه داده‌ایم. اینها شامل ابزارهای ضریب دمای مثبت جدید (PTC) هستند. PTCها یا به عبارتی که معمولاً «فیوزهای قابل تنظیم مجدد» نامیده می شود. آینده را در حفاظت از مدارهای جریان شکل می دهند. فناوری جدید هم دسته ای از فیوزهای سطحی را که در کوچکترین بسته بندی با سایز تراشه 402 هستند، بالا برده است. دسته های جدید دیگر شامل بلوک Nano & SMD، فیوز بالا است الکترونیک (EBF)، فیوز میکرو 7 زنگ طراحی جدید نشان دهنده فیوز و فیوز Smtelecom Nano است.

کاربردها:

فیوزهای الکترونیک در بسته های متفاوت، متناسب با هر سطح یا سیستم های هادی محوری/ شعاعی پدید آمده اند. هر دو نوع معمولاً روی بردهای مداری چاپ شده نصب می شود. دسته فیوز الکترونیک می تواند در مصارف کلی تا درگاههای حفاظتی USB، اسپیکرهای laud، سیستم های الکترونیک پزشکی، درگاههای ماوس، ابزارهای پرتابل، تجهیزات EF TOPS سیستم های امنیتی، ابزار تست کردن، تعدیل کننده‌های حفاظت، تجهیزات شبکه، سیستم های تلفن، درایور دیسک، صفحه کلید باتری و غیره استفاده شود.

فیوز کوچک نتایج جلوگیری از اضافه ولتاژ حفاظت سیلیکون TVS
Rail Clamp Device ابعاد جعبه تراشه نصب سطحی
- انتخاب جعبه کوچکتر -تراشه به صورت جعبه است - آرایش های 2و3و4و5 کانالها
- آرایش های 2و6و18 کاناله - آرایش 1و4و16 کاناله - اندازه قطعه یک کاناله 0402 است - در بسته های کوچک SOT-23 و TSSOP و MSOP وجود دارد.
- دیود بهمنی TVS داخلی اختیاری برای حفاظت قدرت خط آهنی - اثرات آن برای نواحی خیلی کوچک - عملکرد و اثر در وسایل استاندارد صنعت
- خانواده SP72X در آرایش‌های 4و6و14 کاناله گسترده شده اند.    
نصب سطحی جلوگیری کننده از پالس پشتیبان ESD (سریهای PGB)
ماکزیمم V(DC)24 ولتاژ عمل    
KV15 @ A 45 پیک جریان    
MHZ1 0.05PF@ ظرفیت    
<1/0nA @ 5VDC